Τρίτη 27 Νοεμβρίου 2018

Τα βόδια της Βαρνάκοβας


Τα Βόδια της Βαρνάκοβας
Μια ιστορία ζωοκλοπής του 1925
[Του Κων. Ι. Ασημακόπουλου]
Το Μοναστήρι της Βαρνάκοβας
Πηγή: https://www.google.com/search?q=Μοναστήρι+Βαρνάκοβας&safe


Βρισκόμαστε γύρω στο 1925. Μόλις κατα­λάγιασαν οι πόλεμοι από το 1912-1922 και ξαναγέμισετο χωριό μας από άνδρεςΤο χρήμα σπάνιο και περιορισμένο σχε­δόν σε λίγους τοκογλύφουςΤαμέσα επικοινω­νίας υποτυπώδηοι ανταποκρίσειςμεταξύ των χωριών γίνονταν με αγωγιάτες και οισυναλλαγές είδος με είδος.
Παρόλα αυτά η ζωή συνεχιζόταν και ο κό­σμος κυκλοφορούσε μέρα και νύχτα καλλιεργώντας ταχωράφια του και βόσκοντας τα πολυά­ριθμα τότε γιδοπρόβατα και βοοειδή που αλώνι­ζαν τιςπλαγιές και διατηρούσαν στο ακέραιο τα ήθη και έθιματις αδυναμίες τουςκαι το κυριότε­ρο τοκλέψιμο των ζώωνκουσούρι που κληρονό­μησαν από την εποχή της κλεφτουριάςπου κα­τά τουςδικούς τους άγραφους νόμους αποτε­λούσε λεβεντιά. Δύο γεροδεμένα άνδρες λοιπόν αποφάσισαν να εξορμήσουν στην αγέλη από βόδια της Βαρκάνοβαςπου έβοσκαν ελεύθερα στιςπλαγιές του μοναστηριού και σε ημιάγρια κατάσταση.
Για να πιάσουν οι καλόγεροι ζωντανά έστη­ναν παγίδες και για να τα σφάξουν τα πυροβολούσαν. Ήταν ο ΧαραλΑθΚαρρά (Καροχαραλάμηςκαι ο Χρήστος ΑνδρΑνδρεόπουλος (Ντουζοχρήστος). Ο πρώτος γεννήθηκε το έτος 1884 και ο δεύτερος το 1885. Διαβαίνονταςμονοπάτια και ρουμάνια μέσα στην άγρια νύχταέφτασαν τα ξημερώματα στην περιοχή τηςΒαρνάκοβας την ώρα που τα ζώα ξεκίναγαν για βο­σκήΚρύφτηκαν στο πυκνό δάσος και παραμό­νευαν δίπλα από μια "σύρτανα περάσει το βόδι που ήθελαν για να το πυροβολήσουνΜε τοποδοβολητό των βοδιώνδεν άργησε ένα να πέσει με τον πρώτο πυροβολισμό από τον Ντούζο που είχε οπλισμένο το δίκαννοΤο έδεσαν με μια τρι­χιά το μετέφεραν τραβώντας στο ρέμα και το έγδαραν σε ένα απόμερο μέροςΑφού το κομ­μάτιασαντο έβαλαν σε μεγάλα σακούλια και το μετέφεραν πάνω από τη γέφυρα της Ρέρεσηςακριβώς απέναντι από το μύλο του Κατέλη.

Η γέφυρα τότε ήταν για ζώα και ανθρώπους, διότι ο αμαξητός δρόμος έγινε το 1935-1940. Κά­θισαν κάτω από μια αργιά να ξεκουραστούν. Κρέμασαν και τα σακούλια τους, ενώ, ψιλόβρεχε. Ο Χρήστος ακούμπησε το δίκαννο στον κορμό του δένδρου και παραμέρισε προς την πλαγιά για σωματική του ανάγκη. Ο Καρράς κάθισε σε μια κοτρόνα, έστριψε τσιγάρο και αγρυπνούσε για παν ενδεχόμενο. Δεν πρόλαβε να τελειώσει το τσιγάρο του, και είδε κάτω από τη γέφυρα να ξεμυτίζουν κάτι κεφάλια με καπέλα που έμοιαζαν με πηλίκια. Πέταξε το τσιγάρο καθώς και τη σα­κούλα με τον καπνό για να γλιτώσει τον τζερεμέ. Δεν έπεσε έξω, διότι έρχονταν ποτάμι-ποτάμι δυο χωροφυλακές με τον επικεφαλή τους. Κρά­τησε την ψυχραιμία του για το πώς θα δικαιολο­γήσει τα κρέατα και να μην πέσει σε αντιφάσεις, ενώ ο Χρήστος μυρίστηκε τους Χωροφύλακες και εξαφανίστηκε. Πλησίασαν οι χωροφύλακες: 
-Γεια σου.
Ήταν η πρώτη κουβέντα του επικεφαλή. 
-Γεια σας. 
-Τι κάνεις εδώ;
Και το μάτι του καρφώθηκε στα σακούλια. 
-Να, αρρώστησε ένα βόδι, από τα δικά μου που έχω εδώ πιο πάνω, το έσφαξα, να μην πάει χαμένο και το έβαλα στα σακούλια.
-Λες αλήθεια; Από πού είσαι; Πώς ονομάζε­σαι;
Και τον κοίταξε πατόκορφα. 
-Αλήθεια σας λέω. Είμαι από το κάτω Παλιοξάρι και λέγομαι Καρράς.
Λίγο πιο πέρα, περνούσε μια γριά από το Κουπάκι με ένα μουλάρι φορτωμένο με άλεσμα. Τη φώναξαν οι χωροφυλακές και τη ρώτησε ο επικεφαλής αν γνώριζε τον Καρρά. Και η γριά με τη βραχνή της φωνή:
-Ναι, τον ξέρω. Πραγματικά τον ήξερε. 
-Καλά πήγαινε.
Το ζουμί όμως θα έβγανε από το δίκαννο που οι χωροφύλακες το "καμάκιασαν" από την πρώτη στιγμή. Μέχρι εδώ, ο Καρράς τα μισομπάλωσε. Τώρα όμως έπρεπε να καλύψει κα την υπόθεση του όπλου. 
-Τίνος είναι το όπλο;
-Ένας κυνηγός πέρασε από δω, χωρίς να τον γνωρίζω, κουβεντιάσαμε λίγο, και άφησε το όπλο του να πάει για σωματική του ανάγκη. Φαίνεται σας κατάλαβε και δεν ξαναγύρισε.
Ένας χωροφύλακας πήρε το όπλο. Είδε όμως το κοντάκι χαραγμένα τα αρχικά Χ.Α.Α., δηλ. Χρήστος Ανδρ. Ανδρεόπουλος, πράγμα που ο μεν Καρράς δε γνώριζε, οι δε χωροφύλακες δεν του είπαν τίποτε.
Πριν προβούν σε άλλη ενέργεια ρώτησαν τον Καρρά αν έπεσε στην αντίληψη του ένα νεα­ρό ζευγάρι να περνάει εκεί κοντά Ο Καρράς απάντησε αρνητικά και από εκείνη τη στιγμή ήταν κρατούμενος. Τον έβαλαν και κουβάλησε τα σακούλια με το κρέας στον κοντινό μύλο του Κατέλη, το οποίο φυσικά κατασχέθηκε, με άγνω­στη την παραπέρα τύχη του. Υποχρέωσαν το μυ­λωνά να βάλει στη γάστρα ένα κομμάτι από το κρέας και αφού ψήθηκε καλά έφαγαν και ήπιαν όλοι μαζί.
Σε όλο αυτό το διάστημα ο Καρράς χάλαγε το μυαλό του για ποιο νεαρό ζευγάρι τον ρώτησε ο Αστυνόμος. Ύστερα από καιρό έμαθε ότι ένας νεαρός απήγαγε, την καλή του, τράβηξαν προς το ποτάμι και εξαφανίστηκαν. Οι γονείς της κοπέ­λας ζήτησαν τη βοήθεια της αστυνομίας και το απόσπασμα τους αναζητούσε. Ο Καρράς έπεσε στα χέρια τουαποσπάσματος τυχαίαΌσο για το Χρήστο πήγε στο χωριό του και έκανε το κορόιδο χωρίς ναβγάλει τσιμουδιά σε κανέναν.
Η αστυνομία εξακρίβωσε με τον τρόπο της σε ποιον ανήκαν τα αρχικά γράμματα του όπλουΤηςαναφέρθηκε η κλοπή του βοδιού στο Μοναστήριδιότι φαίνεται ακούστηκε ο πυροβολι­σμόςαλλάκαι μια άλλη κλοπή άλλου βοδιού στο Τείχιο την ίδια μέραπου φυσικά οι πρωταγωνιστές τηςυπόθεσης Καροχαραλάμης και Ντούζος δεν είχαν καμιά σχέσηενώ του στήθηκε κα­τηγορία και γιατα δυο βόδιαΤράβηξαν με συνο­δεία τον Καρρά στο Μεσολόγγι περπατώντας όλη τη νύχταόπουτον κράτησαν υπόδικο μέχρι να γίνει η δίκη.
Την άλλη μέρα ξεκίνησε ένα απόσπασμα για το Παλιοξάρι για να συλλάβει το Ντούζο που έβοσκεαμέριμνος τα πρόβατα του στην περιοχή Γαύροςμαζί με τον αδελφό του Θάνοκατά δύο χρόνιαμεγαλύτερο τουΠριν μεσημεριάσειεί­δαν χωροφύλακες να κατηφορίζουν στο λόγγοΤο Χρήστοτον έκαψαν τα κρεμμύδια αλλά είχε και μια ελπίδα μήπως οι χωροφυλακές δεν πρό­σεξαν τα αρχικάτου γράμματα στο όπλο και έρ­χονταν τώρα για άλλη υπόθεσηΟ δε Θάνος τους καλοδέχτηκε μηξέροντας ο δόλιος τι περί­μενε κι αυτόν χωρίς πολλή χρονοτριβή συνέλαβαν το Χρήστο ο οποίοςόπως ήταν φυσικό έπε­σε σε αντιφάσειςδιότι δε γνώριζε τι είπε ο Καρράς.
Τον συνέλαβαν τον πήγαν στο Μεσολόγγι με την ίδια κατηγορία με τον Καρρά και τον έκλει­σανστο ίδιο κρατητήριοΈνας χωροφύλακας παρέμεινε να ασχοληθεί με τον ανυποψίαστο ΘάνοΤιείχε όμως συμβεί;
Ο Θάνος είχε υπογράψει κάποτε ένα γραμ­μάτιοστο γνωστό τότε δανειστή χρημάτων ΚωνΚοσσίδαπου είχε λήξει και διαμαρτυρηθείχωρίς ακόμα να το έχει πληροφορηθεί ο ΘάνοςΠριν οιχωροφύλακες φτάσουν στα δυο αδέλ­φιαείχαν περάσει από το Καλύβι του Κασσίδα νατακτοποιήσει και τις δικές του υποθέσειςχω­ρίς ο χωροφύλακας να δώσει εξηγήσεις στο Θά­νοτονσυνέλαβε καιαφού ελήφθη μέριμνα για την εξασφάλιση των γιδοπροβάτων των δυο αδελφώντον τράβηξαν κατευθείαν για την Άμφισσαμε χειροπέδεςΦαίνεται ότι τον είχε ζωγραφίσει καλάο Κασσίδας...
Έφτασαν όλη νύχτα στην Άμφισσαχωρίς να εξηγηθεί στο Θάνο γιατί πάει κρατούμενοςΠριν μπειστο κρατητήριο του ανακοίνωσαν την κατη­γορίαΚρατήθηκε υπόδικος σχεδόν ένα μήναΚατά τηδίκη κάποιοι εγγυήθηκαν και αφέθηκε ελεύθερος.
Οι δυο έγκλειστοι στο κρατητήριο Μεσολογ­γίου ανέμεναν την εκδίκαση της υπόθεσηςΠληροφορήθηκαν όμως ότι στο Μεσολόγγι υπηρε­τούσε ένας αξιωματικός της χωροφυλακής από το ΕυπάλιοΑθανΑναγνωστόπουλοςΤου ζήτη­σαν τη βοήθεια να μεσολαβήσει για την αποφυ­λάκιση τουςαλλά εκείνος δεν έδωσε τόση σημα­σίαΑνάθεσαν σε δυο διακεκριμένους δικηγό­ρους την υπόθεση τους οποίους καλοπλήρωσανΚατά την εκδίκαση τους εκδόθηκε η παράδοξη απόφαση:
Καταδικάστηκαν για το βόδι του Τειχίου που δεν έκλεψαν και αθωώθηκαν για εκείνο τηςΒαρνάκοβας που έκλεψανΤην παραπάνω περιπέ­τεια διηγήθηκαν σε ανύποπτο χρόνο στο καφε­νείο του Γερακάρη ο ένας των πρωταγωνιστών Καρράςμε τον αδελφό του άλλουΘάνου.
Και δεν ήταν η πρώτηΘα μπορούσαμε να συμπληρώναμε ολόκληρους τόμους αν ήταν δυ­νατόννα καταγράφουμε τέτοια γεγονόταπου διαιωνίζονταν από παππού σε εγγονό και σκια­γραφούσαν τον τρόπο ζωής σε ένα κομμάτι του Ελληνικού λαού.

Πηγή: «ΣΤΕΡΕΑ ΕΛΛΑΣ», Οκτώβριος 2003
Επιμέλεια-Ανάρτηση: Τάκης Ευθυμίου

Πέμπτη 15 Νοεμβρίου 2018

 Από το FB αντιγράφουμε την πιο κάτω ανάρτηση 

Η αγαπημένη μου γιαγιά Τασία Καραδήμα.Είχε 19 εγγόνια,πέντε παιδιά τρία κορίτσια και δύο αγόρια.ΟΙ θείοι μου Θύμιος και Σπύρος είχαν εγκατασταθεί στην Άμφισσα,και μαζί τους και η γιαγιά μου.Εμείς μέναμε στο χωριό. Κάθε φορά που πηγαίναμε να την δούμε η αγκαλιά της ήταν πολύ μεγάλη.Καθόμουν στο πάτωμα και στην καρέκλα της έβαζα το κεφάλι μου στην ποδιά της με χάιδευε στο κεφάλι μου και με ρωτούσε για το χωριό το σχολείο μου πως περνούσαμε κ.λ.π.Το χάδι και τα ωραία και γλυκά της λόγια τα θυμάμαι ακόμα και τώρα που είμαι παππούς.
Δεν θα τα ξεχάσω ποτέ!!!!!!!
Αθανάσιος Στέφος 

Τρίτη 13 Νοεμβρίου 2018

Τετάρτη 7 Νοεμβρίου 2018

1938. ΟΙΚΟΓΈΝΕΙΑ Δ.Γ. ΑΝΕΣΤΟΥ
στο πανηγύρι της Μεταμόρφωσης του Σωτήρος  
1951 από το βιβλίο του Γ ΑΝΕΣΤΟΥ 

 αποχαιρετισμός αναχωρησάντων

μια ακόμη συγχωριανή μας μας αποχαιρέτισε....

η Ασήμω ΚΑΡΑΜΠΈΤΣΟΥ , (γενήθηκετο 1932), σύζυγος του Βασίλη Καραμπέτσου  έφυγε το Σάββατο και η εξόδιος ακολουθία έγινε στο χωριό την Δευτέρα .
Τα τελευταία 35 χρόνια έμεινε με την οικογένεια της στην Πετρούπολη. Κατέβηκαν στην Αθήνα λόγω της λίμνης , είχαν το σπιτι τους δίπλα στην όχθη του ποταμού Κόκκινου στα Κλιμακιώτικα μεταξύ του Γκέκα το χάνι και τα Χάνια του Καραπιστόλη .
Η Ασήμω ήταν κόρη του Λιάκου ( Αριστείδης Κοντογιάννης ) .
Ειχε παντρευτεί τον Βασίλη Καραμπέτσο και είχαν δημιουργήσει μια όμορφη οικογένεια  και έχουν τρία παιδιά  τον  Γιώργο,την  Σοφία και την  Έφη.
Εργατική και φιλοπρόοδη πάλεψε σκληρά  στην ζωή της για την οικογένειά της και έχαιρε αγάπης και εκτίμησης  από όλους τους χωριανούς μας .
θερμά συλλυπητήρια στους οικείους της
αιώνια η μνήμη της .

Δευτέρα 22 Οκτωβρίου 2018

Ο Νίκος Κοράκης ( Κατσαμπίνης )  ερχόμενος από τις καστανιές κουβαλώντας έλατα ( τσακνόρες ) για τις κρεβατίνες με σιδερίτες  που είχε στην αυλή του σπιτιού του . Στο δρόμο δεξιά είναι ο Κώστας ο Κοράκης ( ΚΑΜΑΡΑΣ ).  
ΕΥΘΥΜΙΟΣ ΚΑΛΜΑΝΤΗΣ
1948 - 2009





Δευτέρα 15 Οκτωβρίου 2018

Η γυναίκα θρύλος και το ερωτικό σκάνδαλο που αναστάτωσε ένα χωριό Ο έρωτας που μετατράπηκε σε τραγωδία κι έγινε παραδοσιακό τραγούδι








Υπήρξε μια Ελληνίδα καλλονή, μία μοιραία γυναίκα, θρυλική για την
 ομορφιά της αλλά και για τα ερωτικά της σκάνδαλα που αναστάτωναν την
 ορεινή Φωκίδα.
Η Μαρία Πενταγιώτισσα φέρεται να γεννήθηκε το 1821 στο χωριό 
Πενταγιοί Φωκίδας ή Πενταγιού....
 όπως την αποκαλούν οι ντόπιοι. Το πραγματικό της επώνυμο, 
Δασκαλοπούλου, τείνει σχεδόν ξεχαστεί και το όνομα Πενταγιώτισσα 
το πήρε από τον τόπο καταγωγής της.
Από τα νεανικά της χρόνια διασώθηκαν μόνο διάφορες παραδόσεις και 
θρύλοι. Ο πατέρας της λέγεται πως ήταν γραμματοδιδάσκαλος, εξ ου και
 ο χαρακτηρισμός της σε δημοτικό τραγούδι «μωρή δασκαλοπούλα». 
Υπήρξε όμορφη και δυναμική γυναίκα για τα δεδομένα της εποχής της. 
Η ιστορία της αποτέλεσε πηγή έμπνευσης θεατρικών έργων, 
κινηματογραφικών ταινιών αλλά και ποιημάτων.
Ο θρύλος τη θέλει πανέξυπνη, δολοπλόκα και με πολυτάραχη ερωτική ζωή. 
Κατά άλλους θεωρείται η πρώτη Ελληνίδα φεμινίστρια.
Θελκτική και λυγερόκορμη, η Μαρία Πενταγιώτισσα ήταν πραγματικός
 πειρασμός. Έβλεπε τους άντρες να σιγοψιθυρίζουν κουβέντες μυστικές
 μεταξύ τους, να την κοιτούν με βλέμματα που πρόδιδαν τον πόθο τους.
 Οι υποψήφιοι εραστές έρχονταν ακόμα και στα χέρια προκειμένου να
 κερδίσουν τον έρωτά της και γιατί όχι την καρδιά της.
Εξ ου και το δημοτικό άσμα της εποχής: «Στα Σάλωνα σφάζουν αρνιά και
 στο Χρισσό κριάρια και στης Μαρίτσας την ποδιά σφάζονται παληκάρια
 Μαρίτσα Πενταγιώτισσα, μωρή δασκαλοπούλα, εσύ τα 'καμες ούλα!"».
Η ερωτομανής διαγωγή της εξόργιζε την συντηρητική κοινωνία του χωριού
. Οι καβγάδες και τα επεισόδια ανάμεσα στους επίδοξους μνηστήρες 
τάραξαν αρκετές φορές την καθημερινότητα της συντηρητικής τότε
 κοινωνίας.


Εκείνη όμως φαίνεται πως είχε βρει τον άνθρωπό της. Αγάπησε ένα
 παλικάρι από το χωριό και δεν έκρυβε τα αισθήματά της για εκείνον. 
Αυτό ήταν και το μεγάλο της σφάλμα.
Ο μυστικός έρωτας της κοπέλας και η διάδοση του δεσμού αναστάτωσε το
 χωριό που δεν ήταν έτοιμο να δεχτεί δεσμούς και προγαμιαίες σχέσεις.
Οι πιέσεις στην οικογένεια δεν άργησαν. Ζητούσαν επίμονα από τον
 αδερφό της να πάρει τα μέτρα του και να βάλει τέλος σε αυτό τον 
«απαγορευμένο» δεσμό και στα τερτίπια της αδερφής του υπό τον 
φόβο μήπως και άλλα κορίτσια του χωριού και ακολουθήσουν το μεμπτό 
παράδειγμά της.
Η Μαρία η Πενταγιώτισσα δέχτηκε μεγάλες πιέσεις από τον αδελφό της 
να σταματήσει αυτή την σχέση και το κακό δεν άργησε να συμβεί.
Ο αδελφός της δολοφονήθηκε από τον Τουρκάκη και η ίδια θεωρήθηκε 
ηθική αυτουργός. Λέγεται πως ένας κάτοικος του χωριού βρήκε το άψυχο 
σώμα του αδερφού της.
Το ζευγάρι συνελήφθη, εκείνη θεωρήθηκε συνεργός του και δικάστηκαν
 από το Κακουργιοδικείο Μεσολογγίου. Ο Τουρκάκης καταδικάστηκε σε 
βαριά ποινή ενώ εκείνη λέγεται ότι τελικά έπεσε στα μαλακά αφού οι 
δικαστές μεροληπτώντας από την ομορφιά της την αθώωσαν.
Η Μαρία Πενταγιώτισσα, μετά τον χαμό του αδελφού της και του 
αγαπημένου της, φέρεται να επέστρεψε στη Φωκίδα και παντρεύτηκε 
έναν χήρο στο διπλανό χωριό Παλαιοκάτουνο (Κροκύλειο), του ανέθρεψε
 και μόρφωσε τα τέσσερα παιδιά του από προηγούμενο γάμο του και
 πέθανε το 1885 χωρίς να αποκτήσει δικά της παιδιά.

Ο θρύλος της Μαρίας Πενταγιώτισσας στην τέχνη

Η ιστορία της Μαρίας της Πενταγιώτισσας έγινε γνωστή σε όλη την
 Ελλάδα και άρχισε έτσι να κινείται στα όρια του θρύλου. Ο Κωστής 
Παλαμάς στην ποιητική συλλογή «Τα Μάτια της Ψυχής μου» (1890) της 
αφιέρωσε πολύστιχο ποίημα όπου ύμνησε την ομορφιά της. Για τη Μαρία,
 έγραψαν ο Π. Νιρβάνας, ο Δ. Καμπούρογλου (κυρίως για τα τελευταία 
χρόνια της ζωής της) και ο Α. Καρκαβίτσας.
Εκτός από δημοτικό τραγούδι που γνώρισε δεκάδες ερμηνείες και
 παραλλαγές, η ζωή της αποτέλεσε πηγή έμπνευσης θεατρικών έργων,
 κινηματογραφικών ταινιών αλλά και ποιημάτων.
Ο σκηνοθέτης και ηθοποιός Αχιλλέας Μαδράς επισκέφθηκε τους
 Πενταγιούς για να συγκεντρώσει υλικό για κινηματογραφική ταινία, με
 θέμα τη ζωή της Μαρίας. Βρήκε όμως κλειστά στόματα. Η ταινία παρ' όλα
 αυτά, γυρίστηκε και προβλήθηκε το 1929. Τίτλος της, «Μαρία 
Πενταγιώτισσα». Στην ταινία, πρωταγωνιστούσαν: Φρίντα Πουπελίνα 
(με το ψευδώνυμο Νένα Μάη), Αιμίλιος Βεάκης, Αχιλλέας Μαδράς
 (ο… νονός του σαρδάμ για όσους δεν το γνωρίζουν) κ.ά. Η υπόθεση
 ξεφεύγει από την πραγματικότητα, καθώς η Μαρία εγκαταλείπει το χωριό 
της και ακολουθεί τον αγαπημένο της, ένα γενναίο λήσταρχο, στα βουνά.
Το 1957, προβλήθηκε η ταινία «Μαρία Πενταγιώτισσα» σε σενάριο και 
σκηνοθεσία Κώστα Ανδρίτσου με πρωταγωνίστρια την Αλίκη
 Βουγιουκλάκη. Στους πρωταγωνιστικούς ρόλους ήταν ακόμα οι Ανδρέας
 Μπάρκουλης, Στέφανος Στρατηγός, Λάμπρος Κωνσταντάρας, Κώστας
 Χατζηχρήστος, Θανάσης Βέγγος κ.ά. Η ταινία έκοψε 31.254 εισιτήρια και
 εκτόξευσε τη δημοτικότητα της Αλίκης Βουγιουκλάκη στα ύψη.


Υπάρχει ακόμα μία ταινία του 1967, με τίτλο
 «Η Κόρη της Πενταγιώτισσας» σε σενάριο Νέστορα Μάτσα και
 σκηνοθεσία Αντώνη Τέμπου.
Η ιστορία της παραμένει μέχρι σήμερα ένας θρύλος.
πηγή  , newsbeast.gr

Δευτέρα 8 Οκτωβρίου 2018

Τετάρτη 19 Σεπτεμβρίου 2018

  ΤΑ ΩΡΑΙΟΤΕΡΑ ΛΟΥΤΣΟΒΙΟΤΙΚΑ ΜΟΥΣΤΑΚΙΑ   .1980
2010
1974
ΜΕ ΤΟ ΑΡΧΗΓΟ !!
  1972
 ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΛΙΜΝΗ