Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου 2024

περίπτωση Αράχωβας-Δελφών

 Από τον  Δαλαρούγκα Ν

Στο εξωτερικό μια αντίστοιχη περίπτωση Αράχωβας-Δελφών, θα ήταν ένα προϊόν που θα το πρόσεχαν σαν κόρη οφθαλμού. Στην προκειμένη περίπτωση, μιλάμε από τη μία, για έναν προορισμό παγκόσμιας εμβέλειας και επισκεψιμότητας που κατατάσσεται στην 3άδα μαζί με την Ακρόπολη και την Αρχαία Ολυμπία και από την άλλη, για το κορυφαίο χειμερινό προορισμό της χώρας. 

Δεν θα ξεκινήσω από το γεγονός πως η Αράχωβα και από ιστορικής και γεωμορφολογικής άποψης ουδέποτε είχε σχέση με τη Βοιωτία αλλά με την Φωκίδα, θα πάω κατευθείαν στα σημερινά αστέρια της σημερινής Διοίκησης που έχουν κάνει αχταρμά τον Πολιτικό χάρτη της χώρας. Γαντζωμένη αυτή η χώρα στον αφόρητο επαρχιωτισμό των στενόμυαλων τραχανοπλαγιάδων, χωρίς καμία πνοή ευελιξίας και ανανέωσης, το μόνο που καταφέρνουν να κάνουν είναι να συντηρούν την τσοπανοβλαχιά σε πρόσωπα και νοοτροπία στη Τοπική Αυτοδιοίκηση. 

Πείτε μου σε ποια άλλη χώρα και σε απόσταση 10 χλμ μεταξύ των, με ένα λιμάνι από κάτω (Ιτέα) και ένα Γαλαξίδι κόσμημα στις ακτές του Κορινθιακού κόλπου, δε θα είχαν κάνει αυτό το τουριστικό προιόν μοναδικό? Ας συνεχίσουμε λοιπόν να τρωγόμαστε τα χωριά μεταξύ μας και να βυθιζόμαστε κοινωνικά, οικονομικά, τουριστικά και άλλο στο βούρκο της αδράνειας και των παθογενειών. 

Μας πήραν το Αστυνομικό Τμήμα, τον ΟΤΕ και τον παπά του χωριού και τις γνωστές cult ιστορίες που ακούω συνέχεια από ανθρώπους που μέχρι εκεί μπορούν να σκεφτούν. Μου ήρθαν και κάτι μηνύματα από ακόλουθους της σελίδας που διαχειρίζομαι στο Facebook, που αντί να δείχνουν το πρόβλημα με τις σοβαρές επιπτώσεις σε όλη την περιοχή, με μυαλό ανηλίκου προσπαθούν να μετρήσουν πόσο θα χάσει η Αράχωβα και πόσο οι Δελφοί και με μένος για την Αραχωβα. Μου θύμισε λίγο την περσινή ανάρτηση του Συλλόγου του χωριού Αγίας Ευθυμίας, που σταύρωνε την Αράχωβα για την υπόθεση με τον σκύλο. Κατάντια πραγματικά.

Για τους φίλους που με ρωτούν τις τελευταίες ημέρες πότε θα ανοίξει ο δρόμος, την απάντηση θα πρέπει να την λάβουν από την Πυθία. Προσωπική μου εκτίμηση και αν θέλουμε ασφαλή πρόσβαση σε μια περιοχή ευρωπαϊκού κράτους, είναι πιο πιθανό να γίνει πρώτα Μετρό στη Λάρισα παρά ο δρόμος. Με δουλειές του ποδαριού έργα δε γίνονται και όπως λέει και η θεια μου η Λελούδα, με πορδές αυγά δεν βάφονται.
Μπορεί να ενοχλεί λίγο το ύφος μου στην εν λόγω ανάρτηση, αλλά μου γυρνούν τα μάτια όταν βλέπω ανθρώπους που τόσα χρόνια σε θέσεις ευθύνης έχουν γαμήσει μια περιοχή ολόκληρη. Θα μου πείτε μόνο σε εμάς συμβαίνουν αυτά? Ολόκληρη η χώρα είναι στο γύψο. Έπρεπε να περάσουν 10ετίες και να σκοτωθεί κόσμος και κοσμάκης για να γίνει κλειστός αυτοκινητόδρομος το πέταλο του Μαλλιακού στην Φθιώτιδα. Και όλα αυτά για 5 σάπιες ζαμπονοτυρόπιτες σε τιμή χρυσού.

Ν Δαλαρούγκας 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου